Projekt „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego” realizowany jest przez Samorząd Województwa Mazowieckiego przy udziale Agencji Rozwoju Mazowsza S.A. W projekcie, w ramach wdrożenia programu innowacji pedagogicznej w szkole pn. „Barista z elementami latte art”, wzięli udział kadra pedagogiczna i 60-ciu uczniów z różnych klas o profilu gastronomicznym.

 „Program innowacji Barista z elementami latte art, zawierał tematykę związaną ze znajomością kawy, podstawowej wiedzy na temat pochodzenia kawy: gatunków, odmian botanicznych, metod obróbki kawy. Dzięki innowacji pedagogicznej uczniowie zdobyli umiejętności w zakresie parzenia i podawania kawy, zapoznali się z różnymi gatunkami kaw. Szkolenie obejmowało również sposoby podania kawy, które wyeksponują jej aromat i smak, a także zawierało techniki artystycznego przygotowania kawy (z dodatkami, wielowarstwowe, ozdobione obrazkami na piance z mleka), które mogą zachwycić swoim wyglądem. Uczestnicy szkolenia nauczyli się jak ze zwykłej kawy z mlekiem uczynić prawdziwe artystyczne cudo, dekorując ją pianką z ubitego mleka i tworząc na jej powierzchni rysunki (latte art.)

Kurs miał na celu doskonalenie sztuki latte art poprzez poznawanie kolejnych technik dekorowania kaw (free pour, etching), łączenia ich oraz stosowania podczas pracy w kawiarni czy restauracji.

Innowacją szkolenia jest rozbudowany moduł związany z charakterystyką mleka oraz jego analizą, jako produktu budującego atrakcyjny wizerunek serwowanych kaw przez baristę. Warsztaty praktyczne poparte solidną dawką wiedzy teoretycznej pozwoliły w szybkim czasie uzyskać pożądane efekty w postaci wzoru na każdej serwowanej kawie przez uczestników szkolenia.

Efektem innowacji pedagogicznej jest podniesienie jakości prowadzonych szkoleń z zakresu technik pracy baristy poprzez poznanie nowych technik trenerskich. Nowoczesne podejście do przekazywania wiedzy jest kluczowe dla uzyskania pożądanych efektów z kursów prowadzonych dla uczniów.

Pedagodzy po zakończeniu kursu trenerskiego mogą zarówno zweryfikować wiedzę uczniów, utrwalić ją poprzez szereg warsztatowych zadań, a jednocześnie budować system rozwoju przekazując swoją wiedzę uczniom podczas prowadzonych zajęć. Wygospodarowano na ten cel i dla przyszłych zajęć nowe pomieszczenie, znajdujące się obok już istniejących sal Technikum, do którego zakupiono z projektu specjalne wyposażenie. Jakie? Proszę sami zobaczcie… 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *