Niezapomniana wizyta w Redon we Francji

W dniach 18-23 października bieżącego roku odwiedziliśmy naszą szkołę partnerską w Redon  we Francji w ramach projektu Comenius – Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół. W wyjeździe uczestniczyło pięć uczennic oraz trzech nauczycieli. W spotkaniu wzięli udział także nasi przyjaciele z Włoch i Hiszpanii. Podróż, którą odbyliśmy autobusem, samolotem i pociągiem sieci regionalnej TER była wielkim przeżyciem. Dużą frajdą okazała się podróż pociągiem szybkiej kolei TGV.

W Redon uczniowie zamieszkali u rodzin swoich kolegów. Codziennie rano spotykaliśmy się w szkole na warsztatach, a popołudniu wyruszaliśmy na wycieczki edukacyjne. Zwiedziliśmy Rennes – stolicę Bretanii. Pojechaliśmy też do malowniczo położonego opactwa Le-Mont-Saint-Michel, miejsca, które od 1979 roku znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Mieliśmy szczęście zobaczyć także przepiękne, portowe  miasto St. Malo. Uczniowie dzielili się wiadomościami o tradycjach, geografii, historii i codziennym życiu w swoim kraju. Pracując w grupach planowali działania jakie podejmować będą w swoich regionach.

Wyjazd dostarczył niezapomnianych wrażeń wszystkim uczestnikom wyprawy. Uczniowie nawiązali nowe przyjaźnie, poznali codzienne obowiązki francuskich kolegów. Nauczyciele wymienili informacje dotyczące metod i organizacji pracy szkoły oraz zarządzania placówką oświatową. Porównali system edukacji we Francji i w Polsce.

Uczniowie świetnie poradzili sobie w nowym miejscu, wykazując się odpowiedzialnością i odwagą. W kontaktach z rówieśnikami byli otwarci i serdeczni. Poziom znajomości języka angielskiego naszych uczniów nie ustępował umiejętnościom  ich kolegom z Francji, Włoch czy Hiszpanii. Kolejny wyjazd w ramach projektu już w lutym 2012, tym razem do Hiszpanii.