Regulamin rekrutacji do udziału w projekcie
Gates and Keys
w ramach programu ERASMUS+
edukacja szkolna – partnerstwa strategiczne – współpraca szkół
§ 1
Uczestnicy i kryteria formalne
-
Projekt jest realizowany w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Sadownem w okresie od 1 września 2015 r. do 31 sierpnia 2017 r.
-
Projekt skierowany jest do wszystkich uczniów szkoły chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych i ICT oraz gotowych do podejmowania działań projektowych.
-
W ramach projektu przewiduje się krótkoterminowe, sześciodniowe wyjazdy uczniów z opiekunami do wszystkich krajów partnerskich i trzy dwudniowe wyjazdy nauczycieli do Anglii, Niemiec i Turcji.
§ 2
Zasady rekrutacji
W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom, podjęte zostaną następujące działania:
-
Zamieszczenie informacji o wyborze uczniów do grup projektowych oraz prowadzonej rekrutacji na wyjazdy zagraniczne (mobilności) oraz regulaminu uczestnictwa w projekcie na stronie internetowej www.liceumsadowne.pl w zakładce Erasmus+ oraz w Kąciku Erasmus+ w szkole.
-
Przekazanie uczniom informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu uczestnictwa w projekcie przez wychowawców klas oraz rodzicom na spotkaniach.
-
Zgodnie z zapisami projektu w mobilnościach w ramach krótkoterminowej wymiany grup uczniowskich weźmie udział 21 uczniów i 7 nauczycieli.
-
Rekrutacja do poszczególnych zadań projektu i na wyjazdy zagraniczne trwa od 7 listopada 2015 roku do 30 listopada 2015 roku.
-
Za rekrutację uczniów na wyjazdy zagraniczne odpowiedzialny jest zespół rekrutacyjny składający się z dyrektora szkoły, koordynatora oraz co najmniej jednego nauczyciela realizującego zadania projektu.
-
Prace zespołu rekrutacyjnego udokumentowane są protokołem i kończą się sporządzeniem i podpisaniem listy uczestników projektu.
-
Uczniowie mają równe prawa w trakcie rekrutacji do działań projektowych niezależnie od przekonań religijnych i pochodzenia, wspierani będą uczniowie o ograniczonych zasobach finansowych.
-
Nie przewiduje się proporcjonalnego podziału liczby uczestników na poszczególne klasy.
-
Pozostałe kryteria brane pod uwagę przy wyborze uczniów do udziału w projekcie oraz rekrutacji na wyjazdy zagraniczne:
-
motywacja ucznia do udziału w projekcie,
-
zadeklarowanie aktywnego uczestniczenia w projekcie przez cały okres jego realizacji,
-
znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację. Kryterium językowe zostanie zweryfikowane na podstawie ocen z języka angielskiego i testu umiejętności językowych w formie pisemnej. W przypadku kandydatów z taką samą ilością punków, przeprowadzony zostanie dodatkowy test leksykalno-gramatyczny z języka angielskiego. Każdy uczeń ma możliwość przystąpienia do projektu bez względu na to, na jakim poziomie uczy się języka angielskiego,
-
osoby wstępnie zakwalifikowane do projektu odbędą rozmowę z nauczycielem języka angielskiego w celu potwierdzenia komunikatywnej znajomości języka. Osoby bez komunikatywnej znajomości języka angielskiego nie zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie.
-
ostateczna rekrutacja odbędzie się według listy rankingowej. Do udziału w projekcie zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskają największą liczbę punktów. Lista osób zakwalifikowanych zostanie opublikowana 1 grudnia 2015 roku.
-
pozytywna opinia wychowawcy oraz dyrektora szkoły,
-
posiadanie przez ucznia ważnego paszportu upoważniającego go do wyjazdu zagranicznego w przypadku kraju partnerskiego, które nie należy do UE,
-
pisemna zgoda rodziców/prawnych opiekunów na udział dziecka w projekcie i przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami dotyczącymi projektu,
-
złożenie przez ucznia deklaracji uczestnictwa w projekcie u koordynatora projektu,
-
jeżeli liczba uczniów chętnych do wyjazdu przekroczy liczbę uczestników, którzy mogą wziąć udział w wyjeździe, utworzona zostanie grupa rezerwowa,
-
w przypadku, gdy wystąpi problem z wytypowaniem uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów, zostanie przeprowadzone losowanie wśród uczniów,
-
jeżeli uczeń zakwalifikowany do wyjazdu zgłosi rezygnację, na jego miejsce zostanie wybrany uczeń z listy rezerwowej.
-
wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie, będą rozstrzygane przez koordynatora projektu,
-
lista uczestników projektu oraz uczniów zakwalifikowanych na poszczególne wyjazdy zostanie podana do publicznej wiadomości.
§ 3
Dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym
Kandydaci na uczestników projektu muszą dostarczyć do koordynatora projektu w terminie do 19 listopada 2015 roku następujące dokumenty:
-
Wypełniony formularz rekrutacyjny podpisany przez kandydata i rodziców / prawnych opiekunów
-
Wypełnioną ankietę rekrutacyjną podpisaną przez kandydata
-
Zgoda rodziców na udział uczennicy / ucznia w projekcie
Komplet dokumentów proszę złożyć w plastikowej koszulce u koordynatora
(proszę nie zszywać ankiety)
§ 4
Postanowienia ogólne
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
-
Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
-
W przypadkach spornych, nieuregulowanych postanowieniami niniejszego regulaminu, a dotyczących udziału w projekcie, decyzję podejmie komisja złożona z dyrektora szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela realizującego projekt.
-
Komisja rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do zmiany terminów ze względu na liczbę kandydatów i konieczność wydłużenia czasu trwania rozmów kwalifikacyjnych lub ze względu na przypadki losowe.
-
Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+.
Opracował koordynator projektu Hanna Łojek
Zatwierdził Dyrektor Sławomir Ryszawa